You are here
Departamentul pentru Situatii de Urgenta lanseaza aplicatia DSU Mobile Stiri 

Departamentul pentru Situatii de Urgenta lanseaza aplicatia DSU

Departamentul pentru Situatii de Urgenta a lansat astazi aplicatia DSU pentru telefoanele mobile, care are rolul de a pregati populatia sa faca fata situatiilor de urgenta prin accesul la informatii, alerte si educatie.
„Vrem sa ajungem cat mai aproape de populatie. Astazi facem inca un pas — lansam o aplicatie care momentan merge pe doua sisteme telefonice: pe sistemul pe care il foloseste iPhone-ul si sistemul pe care il folosesc telefoanele ce merg pe Android, urmand, sper, in cel mai scurt timp, sa reusim sa intram si pe sistemele telefoanelor care folosesc Windows. Este o aplicatie care are menirea sa ne aduca si mai aproape de populatie. Orice dispecerat din tara poate primi informatia prin aceasta aplicatie daca ea este relevanta”, a spus secretarul de stat in MAI Raed Arafat, potrivit Agerpres.

Aplicatia poate fi descarcata gratuit din App Store si Google Play.

„DSU” are patru componente: informare, alertare, raportare si invatare.

In sectiunea de informare utilizatorii aplicatiei vor gasi cele mai noi stiri din domeniul situatiilor de urgenta, direct la sursa.

Inspectoratele pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratul General de Aviatie, Serviciile de Ambulanta, SMURD si Salvamont vor putea oferi informatii de interes utilizatorilor aplicatiei DSU.

Prin sectiunea „alertare” aplicatia va grupa intr-un singur loc toate informatiile despre situatiile de urgenta care apar pe teritoriul Romaniei. Astfel, alertele meteo, cele de inundatii, drumuri blocate etc. se vor regasi in aceasta sectiune.

De asemenea, utilizatorii aplicatiei DSU vor primi push notifications de fiecare data cand apare o alerta in zona lor de interes.

Prin sectiunea „raportare” populatia are ocazia sa vina in sprijinul personalului din serviciile de urgenta. Astfel, oricine este martorul unei situatii de urgenta, fie ca e vorba de inundatii, alunecari de teren, incendiu sau accident rutier, va putea trimite fotografii si clipuri video catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta. In felul acesta, actiunea serviciilor de urgenta poate fi imbunatatita prin accesul inca din primele clipe la imagini de la fata locului. Raportarile nu sunt considerate apeluri la 112, insa au rolul de imbunatati nivelul de interventie.

Prin sectiunea „invatare” utilizatorii au acces la zeci de articole despre comportamentul in caz de cutremur, inundatii, incendii, acordarea primului ajutor si masuri salvatoare rapide care pot fi luate daca suntem pusi in fata unei situatii de urgenta. Ca noutate, lectiile vin si cu teste, unde pot fi verificate cunostintele acumulate prin parcurgerea articolelor.

Potrivit secretarului de stat Raed Arafat, aplicatia este finantata de Fundatia SMURD din fonduri extrabugetare in valoare de 17.000 euro in care este inclusa si mentenanta. Aplicatia va fi imbunatatita continuu.

 

Ai nevoie de hosting?

Related posts

Leave a Comment